八戸市立第三中学校ブログ

外部から

5月2日 第1回生徒総会

第1回生徒総会を開催しました。
全校生徒が一堂に会することを避けるために、リモートで行いました。
生徒会役員をはじめ委員会の代表者が体育館に集まり、資料の説明をしたり、各学級からあらかじめ寄せられた質問などへ回答したりしました。この様子を校内回線を用いて各学級へ中継で配信しました。
どのような活動であれ、自立・共生・社会貢献に結び付けることを意識して、全員で取り組んでいきましょう。


2022/05/02 10:00 | この記事のURL外部から

1-2の数学の授業の様子

タブレットを用いて、円錐や角錐の体積について学習しています。わからないこと、疑問に思ったことなどを話し合いながら、生徒同士積極的に活動しています。

Students learn about the geometric volume of cones and pyramids, using tablets. They are actively working while discussing things that they don't understand or have doubts about.


2022/02/04 10:10 | この記事のURL外部から

作品が一杯

校舎2階の美術室前はいつも作品が一杯です。

The school's second floor hallway is always full of student artworks.


2022/02/03 16:00 | この記事のURL外部から

入試対策の授業

3年生の数学。教科書の内容を学び終えたので、今日からテスト形式の問題に取り組んでいます。

Third year mathematics. Since the students have finished learning the contents of the textbook, from today, they will work on test style questions.


2022/02/03 11:40 | この記事のURL外部から

立志式に向けて3

立志式の看板作りの様子です。
どのような作業からでも、気持ちの持ちようで学ぶことがたくさんあるものです。
一つひとつの作業をていねいに行うことにより、立志式に向けての思いが高まっていくのでしょう。

Students in the process of making signboards for the ceremony.
No matter your occupation, there is much to be learned through feelings.
Through carefully performing each operation one by one, students' feelings for the ceremony will grow.


2022/01/26 16:10 | この記事のURL外部から

立志式に向けて2 1月26日

立志式の隊形が決まり、式の中で生徒がどのように動くのか、動線を確かめています。
The formation of the coming of age ceremony for middle school students has been decided, and we are checking the flow of the students in the ceremony.

立志式テーマは「想 造 ~想いを形に~」。そして学年立志宣言。
去稚心・振気・立志・勉学・択交友 のことばは、幕末時代の天才と称された橋本佐内さんの著書「啓発録」からの引用です。
立志式への様々な取組は、自立の獲得へとつながっています。
The theme of the ceremony is "Shaping Your Thoughts." Thus, students declare their aim in life.
The words of leaving behind immaturity, inspiration, making aspirations, the pursuit of knowledge, and choosing friendships; are quoted from Sanai Hashimoto`s written work "Record of Enlightenment." Mr. Hashimoto was called a genious of the late Tokugawa period.
Various efforts for the ceremony have led to the acquisition of self-reliance.
 


2022/01/26 15:50 | この記事のURL外部から

国語3年の授業風景

1月21日(金)
卒業までの三年生としてのそれぞれの抱負や思いを毛筆で表現。受験対策の合間に墨の香りに癒されながら、緊張した面持ちで色紙に自分で決めた言葉を書いています。

Until graduation, third year students express their thoughts and aspirations with a calligraphy brush. In the interval between test preparations, they write the words they chose for themselves with a tense expression, while being healed by the scent of the ink.


2022/01/21 10:40 | この記事のURL外部から
10件中 1~7件目 1 | 2  次へ>>